Istana Morocco Putrajaya

Ada 13 taman2 yang menarik yang boleh di terokai di putrajaya. Lokasinya tepat dalam area taman botani putrajaya.

14 Destinasi Wisata Di Putrajaya Malaysia Paling Terkenal

Astaka morocco terletak di sekitar taman botani presint 1 putrajaya kami ke sana menggunakan gps kerana memang dah jadi kelaziman setiap kali ke putrajaya wajib sesat setiap kali ke sana pasti jalan datang dan jalan balik adalah berbeza mungkin kerana jarang jarang ke putrajaya namun dengan khidmat gps memudahkan perjalanan dan menjimatkan masa.

Istana morocco putrajaya. Nikmati keindahan seni bina morocco atau maghribi bila menjejakkan kaki ke astaka morocco. Bangunan seluas 1 672 meter persegi ini dibangun atas inisiatif pemerintah malaysia dengan bantuan pemerintah dan masyarakat maroko sebagai simbol ikatan diplomatik kedua negara. Membawa kali ini iaitu astaka morocco putrajaya.

Khabarnya ada bayaran yang dikenakan untuk pengunjung yang ingin bergambar di astaka morocco. Iaitu astaka morocco yang menawarkan keindahan seni bina dan ukiran islamik pada replika istana morocco yang dipamerkan di sana. Siapa yang tak suka memanjakan mata atau berwisata di pemandangan yang mempesona tuk memanjakan mata apalagi serasa di magribi benua africa yang banyak di jumpai seni relilief ukir peninggalan sejarah kejayaan islam astaka morocco adalah salah satu tempat wisata religi yang berada di kawasan bandar putrajaya kuala lumpur.

Astaka morocco ini juga sering disebut sebagai miniatur istana alhambra yang berada di granada spanyol karena hampir. Moroccon pavilion istana morocco di putrajaya maghribi sebuah negara di afrika utara yang mengamalkan raja berperlembagaan juga merupakan negara afrika tunggal yang bukan ahli kesatuan afrika. Bangunan seluas 1 672 m2 ini dibangun atas inisiatif kerajaan malaysia dengan dukungan dari pemerintah dan masyarakat maroko sebagai simbol ikatan diplomatik kedua negara.

Di dalam kompleks putrajaya botanical garden terdapat satu tempat yang akan mengajak kalian seakan berada di maroko yaitu astaka morocco. Dekat sini korang boleh tengok secara live seni bina replika istana moroccan yang terkenal di marakesh. Harinie nak cerita mengenai astaka morocco yang berkeluasan kira kira 0 8 hektar dan ia di bina pada tahun 2003 dan ketika itu berlangsung persidangan pertubuhan kerjasama islam oic.

Taman botani putrajaya merupakan salah satu lokasi yang menarik untuk dikunjungi di pusat pentadbiran malaysia itu. Untuk pengetahuan korang dalam taman botani ni ada sebuah kawasan yang dinamakan astaka morocco. Rstv facebook robi sinclair.

Nama penuh untuk maghribi dalam bahasa arab bermaksud kerajaan barat. Astaka morocco tawarkan wisata religi serasa di magribi benua africa. Pasti ramai yang terpegun melihat ukiran motif geometri islam yang memenuhi kawasan ini.

Di dalam taman ini terdapat binaan replika istana morocco yang dihasilkan dengan penuh ketelitian di mana dindingnya dihiasi dengan motif ukiran yang indah termasuklah ayat al quran. Mendekati keindahan dan kecantikan replika istana marrakesh ini diputrajaya.

The Moroccan Pavilion Putrajaya Andy Saiden

18 Attractions And Activities You Can T Miss In Putrajaya Lokalocal

27 Tempat Menarik Di Putrajaya Terbaru 2020 Senarai Destinasi

Moroccan Pavilion In Putrajaya Malaysia Stock Photo Image Of

Pintu Masuk Astaka Morocco Foto Moroccan Pavilion Putrajaya

Taman Botani Astaka Morocco Tempat Beriadah Keluarga Di Hujung

Rugged Mom Traveller And Blogger

Tarikan Pelancongan Di Putrajaya Taman Botani Putrajaya Dan

Maukerja A Twitter 3 Astaka Morocco Lokasi Presint 1 62000

Astaka Morocco Putrajaya Youtube

Moroccan Pavilion Putrajaya 2020 All You Need To Know Before You

Moroccan Pavilion Putrajaya 2020 All You Need To Know Before You

Moroccon Pavilion Istana Morocco Di Putrajaya

Konsep Morocco Foto Taman Botani Putrajaya Tripadvisor

Mencari Lokasi Gambar Perkahwinan Anda Kementerian Wilayah

Astaka Morocco Putrajaya Seni Bina Nak Like Semata Mata

Palace Of Justice Putrajaya Kuala Lumpur Malaysia Travel Couple

Astaka Morocco Putrajaya


LihatTutupKomentar