Fungsi Wilayah Persekutuan Putrajaya

Putrajaya dibentuk sebagai pusat administratif federal yaitu pusat pemerintahan malaysia dan tempat kepala pemerintahan yakni perdana menteri berada. Masjid putra jabatan kemajuan islam malaysia jakim pusat pentadbiran kerajaan persekutuan 62502 putrajaya wilayah persekutuan putrajaya.

Selamat Petang Warga Wilayah Bagi Yang Kementerian Wilayah

Penyusunan semula kabinet pada 27 mac 2004 telah menyaksikan kementerian wilayah persekutuan ditubuhkan semula untuk memberi tumpuan khusus terhadap kemajuan wilayah persekutuan kuala lumpur labuan dan putrajaya di samping bertanggungjawab untuk menyelaras perancangan lembah klang seperti yang tersebut dalam akta fungsi fungsi menteri 1969.

Fungsi wilayah persekutuan putrajaya. Masjid putra jabatan kemajuan islam malaysia pusat pentadbiran kerajaan persekutuan 62502 putrajaya wilayah persekutuan putrajaya. Wilayah persekutuan paling muda yang dibentuk pada tanggal 1 februari 2001. Membantu mengurus menyelia dan memantau surau surau di sekitar putrajaya selaras dengan akta pentadbiran undang undang islam wilayah persekutuan 1993 akta 505 4.

Federal territory of putrajaya. Wilayah persekutuan merangkumi tiga buah wilayah termasuk ibu negara kuala lumpur yang kini berusia 46 tahun. Ketiga tiga wilayah ini dikawal selia kementerian wilayah persekutuan yang turut dipertanggungjawabkan untuk.

Kementerian perdagangan dalam negeri dan hal ehwal pengguna wilayah persekutuan putrajaya no. Kementerian wilayah persekutuan blok 1 blok 2 menara seri wilayah presint 2 62100 putrajaya. Wilayah persekutuan putrajaya bahasa inggris.

Selepas 10 tahun penubuhannya labuan pula diisytiharkan sebagai wilayah persekutuan dan kemudiannya putrajaya 19 tahun. Putrajaya atau nama penuhnya wilayah persekutuan putrajaya ialah pusat pentadbiran kerajaan persekutuan malaysia yang menggantikan kuala lumpur pada 1999 dan ibu negara pentadbiran malaysia putrajaya adalah sebuah bandar raya pintar dalam taman terletak 25 kilometer di selatan kuala lumpur merupakan sebuah bandaraya futuristik yang menempatkan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan. Perbadanan putrajaya ditubuhkan di bawah perbadanan putrajaya 1995 akta 536 bagi maksud mengurus dan mentadbir wilayah persekutuan putrajaya.

Perbadanan putrajaya juga diamanahkan dengan fungsi pihak berkuasa tempatan dan pihak berkuasa perancang tempatan dengan pelbagai pesanan dan pemberitahuan. Wilayah persekutuan 1984 akta 303. 03 8000 8000 03 8889 7957 webmaster at kwp dot gov dot my.

Negara Bagian Dan Wilayah Persekutuan Di Malaysia Wikipedia

Muslimah Beauty Salon Spa Putrajaya Putrajaya Wilayah

Putrajaya Wikipedia Bahasa Indonesia Ensiklopedia Bebas

Survey Pusma360 Mahukah Tuan Puan Sekiranya Diadakan Fungsi Janaan

Http Jurnal Ar Raniry Ac Id Index Php Medsyar Article Download 1800 1343

Isi Kandungan Pengenalan Modul Data Berpusat 1 Sub Modul Data

Kementerian Wilayah Malaysia Wikiwand

Kuala Lumpur Wikipedia

Http Habinovasi Mampu Gov My Laporan Inovasi 194 Penglibatan Masyarakat Dalam Pengurusan Projek Di Kementerian Wilayah Persekutuan Dan Kesejahteraan Bandar Pdf

Maret 2015 Sfinikanurasih

Fungsi Bandar Di Malaysia

Bismillah Insyaallah Safari Dakwah Ustadz Adi Hidayat ادي

100 Pure Argan Oil By Hanneas Kesehatan Kecantikan

Selamat Menyambut Hari Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Daftar Negara Bagian Dan Wilayah Persekutuan Di Malaysia Ilmu

Sejarah Penubuhan Wilayah Persekutuan

Fungsi Terbaharu Di Pusma360 Kini Semua Pentadbir Website Sudah

5 Macam Doa Harian Dan 5 Macam Surat Surat Pendek Kumpulan Surat

Mahkamah Persekutuan Malaysia Wikipedia Bahasa Indonesia


LihatTutupKomentar