Lepak Jambatan Putrajaya

Terkenal sebagai pusat pentadbiran negara putrajaya juga sesuai dijadikan sebagai tempat lepak bersama keluarga. Keunikan bentuknya sentiasa menggamit perhatian para pengunjung untuk melihatnya.

Gambar Ni Time Lepak 2 Dengan Sepupu Dekan Putrajaya Putrajaya

Pengunjung boleh melihat atau mengambil gambar keunikan jambatan jambatan tersebut dari taman yang terdapat di hujung setiap jambatan.

Lepak jambatan putrajaya. Ada yang datang bergambar lepak dan menikmati keindahan waktu malam di putrajaya. Taman saujana hijau presint 11. 1 jambatan seri wawasan putrajaya memiliki beberapa lapan buah jambatan berbeza.

Pengalaman yang paling best di jambatan putrajaya mestilah surprise birthday di jambatan putrajaya. 5 jambatan seri bestari merupakan jambatan di sebelah timur laut putrajaya yang menghubungkan pulau utama dengan taman warisan pertanian di presint 16 dan menjadi laluan terus dari kediaman rasmi timbalan perdana menteri ke pulau utama. Keunikan reka bentuknya seakan membawa para pengunjung merasai suasana yang berbeza di negara ini kerana jambatan tersebut merupakan satu satu jambatan yang di reka sebegitu di negara ini.

Selain lepak di atas jambatan anda juga boleh menaiki cruise di tasik yang berkeluasan 650 hektar. Selain dipenuhi dengan bangunan termasuklah pejabat perdana menteri banyak tarikan menarik serta tempat berkelah di putrajaya yang dibuka kepada orang ramai. Sebuah jambatan yang sangat unik sepanjang 430 meter ini juga merupakan salah satu mercu utama wilayah persekutuan putrajaya.

Pada waktu malam jambatan ini dihiasi dengan lampu lampu neon yang menarik. Jambatan seri wawasan merupakan antara mercu tanda utama bandar moden putrajaya ini. Sejak pusat pentadbiran kerajaan persekutuan negara ini dibina pada 1995 putrajaya menjadi salah satu destinasi pelancongan di kuala lumpur.

Jika anda perasan sudah banyak adegan filem dari dalam luar negara yang menjadikan jambatan putrajaya atau jambatan seri wawasan ini sebagai lokasi salah satu penggambaran mereka. Panjang jambatan ialah 152 6m dan selebar 27m. Jambatan seri wawasan atau dikenali juga sebagai jambatan putrajaya turut menjadi satu daya tarikan pelancong untuk datang ke putrajaya.

Imej via my1foto penerangan mercu tanda yang tersergam indah ini sangat sesuai dilawati pada waktu malam sebagai tempat port lepak yang nyaman dan cantik. Jambatan putrajaya terdapat banyak jambatan jambatan yang sangat menarik di putrajaya dengan rekaan tersendiri. Jambatan putrajaya memang penuh dengan kenderaan bila waktu malam lagi lagi weekend.

Banyak tempat menarik di putrajaya bahkan pemandangannya juga tidak mengecewakan. Di samping melihat tasiknya yang indah dan airnya yang tenang anda juga disajikan dengan pelbagai bangunan kerajaan yang indah reka bentuk seni binanya. 5 taman wetland putrajaya.

Jembatan putrajaya putrajaya. Lihat ulasan artikel dan foto jembatan putrajaya di antara objek wisata di putrajaya di tripadvisor.

Tempat Menarik Di Selangor Untuk Berkelah Selangor Shah Alam

Photoshoot Family Raya 2012 At My Home Family Photoshoot


LihatTutupKomentar