Masjid Di Putrajaya Malaysia

Republika co id putrajaya populasi di putrajaya diperkirakan akan meningkat dari 120 ribu menjadi 300 ribu dalam waktu lima tahun. Masjid megah ini merupakan salah satu fasilitas yang disediakan oleh pemerintah federal malaysia bagi kota pusat pemerintahan baru malaysia di putrajya dan tentu saja menjadi salah satu ikon dari sederetan gedung gedung indah di putrajaya.

National Mosque Putrajaya Malaysia Tempat Ibadah Arsitektur

Masjid terindah di malaysia lihat ulasan wisatawan 1 083 foto asli 1 818 dan penawaran terbaik untuk putrajaya malaysia di tripadvisor.

Masjid di putrajaya malaysia. Masjid ini memiliki tempat wudlu yang berada di lantai bawah. Muhammad ardi menulis ulasan jun 2019. Di depannya sangat ramai walaupun sudah malam hari.

Blok a dan b kompleks islam putrajaya no 23 jalan tunku abdul rahman presint 3 62100 putrajaya. Di gerbang masjid penjaganya begitu sopan dan ramah. Karena itu menteri wilayah federal malaysia tan sri annuar musa mengatakan pemerintah akan membangun masjid ketiga di pusat administrasi malaysia itu.

Mampir sebentar di masjid ini. Orang orang berolahraga atau sekedar berjalan jalan. Nama masjid putra diambil dari nama mantan perdana menteri malaysia pertama almarhum tunku abdul rahman.

Masjid putra malaysia masjid terapung di atas danau 4 habis friday 22 jun 2012 23 33 wib. Wilayah putrajaya sekarang ini diambil dari selangor sebesar 46 km setelah. Ada di daerah putrajaya malaysia.

Republika co id seperti diketahui pemerintah malaysia sengaja menjadikan kawasan putrajaya sebagai pusat pemerintahan. Masjid putra atau disebut masjid pink merupakan masjid yang terletak di pusat kota putrajaya malaysia. Putrajaya adalah pusat administrasi malaysia yang menggantikan posisi kuala lumpur didirikan pada 19 oktober 1995 namanya diambil dari nama perdana menteri malaysia yang pertama tunku abdul rahman putra dan juga menjadi wilayah persekutuan malaysia yang ketiga 2 wilayah lainnya adalah kuala lumpur dan labuan.

Putrajaya city tour from kuala lumpur including sightseeing cruise from us 65 39 putrajaya city tour from us 32 83 putrajaya and agricultural heritage park tour from us 41 42 tour of putrajaya from us 32 83 putrajaya city tour from kuala lumpur from us 45 50 see all putra mosque experiences on tripadvisor. Baik laki laki maupun perempuan tempat wudlu dan toilet terpisah. Danau buatan seluas 400 hektar sengaja dibuat dan orang malaysia menyebutnya.

Ada kompleks pemerintahan putrajaya putrajaya international convention centre dan masjid biru yang terkenal.

Destinasi Ramadan Di Malaysia Masjid Pink Malaysia Putrajaya

Malaysia Masjid Putra Putrajaya Malaysia Arsitektur Masjid

Home Sweet World Putra Mosque Beautiful Places Beautiful

Megahnya Mesjid Pink Di Putra Jaya Malaysia Putrajaya Malaysia

Putrajaya Putrajaya Kuala Lumpur Capitol Building

Masjid Putrajaya February 11th 2014 Masjidputrajaya Masjid

Putra Mosque Masjid Putra Putrajaya Malaysia

Pin Oleh Ayse Alf Di Mosques Houses Of Allah Fantasi Motivasi

Gambar Masjid Putrajaya Di 2020 Dengan Gambar Gambar Menara

The Putra Mosque Or Masjid Putra In Malay Language Is The

Putra Mosque Beautiful Buildings Pink Mosque Islamic Architecture

Putra Mosque Putrajaya Malaysia Mesjid Dekorasi

L Putra Mosque L Mosque Mosque Architecture Travel Around The

Putra Mosque Putrajaya Malaysia Mosque Beautiful Mosques

Masjid Putra Putrajaya Pink Mosque 3 Pink Mosque Beautiful

Beautiful Pink Putra Mosque In Putrajaya Malaysia Travel Couple

3 Days In Kuala Lumpur The Perfect Kuala Lumpur Itinerary Road

Day 2 Before Eid Mubarak About 15 Of Singapore S Population

Famous Mosques Of The World Beautiful Mosques Mosque


LihatTutupKomentar